Mijn liefde voor organiseren is groot
Hoe ging het thuiswerken bij jou in de afgelopen periode? Hield je makkelijk je werkstructuur aan of had je moeite met het blijven uitvoeren van je taken? Als Virtual Assistent (VA) heb ik het voordeel dat ik al thuiswerk en daarin mijn routine heb. Mijn productieve werkdag bevat overzicht, structuur en een haalbare planning. En precies daarmee help ik ondernemers die minder sterk zijn in overzicht en rust creëren in hun bedrijf 😉
Het is 6 uur ’s ochtends als mijn wekker gaat. Ik stap uit bed en vind onze hond die weet dat we lekker naar buiten gaan. Na flink stuk wandelen door de polder, heb ik tijd om op mijn gemak de vaatwasser uit te ruimen en de tafel te dekken, voordat de kinderen komen voor ontbijt.
Als we samen de boterhammen smeren en eten, vind ik het een lekker gevoel dat ik al wat taken heb gedaan. Vaatwasser leeg; check. Schoolspullen gepakt; check. Eventueel de juiste container aan de weg gezet; check. Op die manier ben ik meer ontspannen met de kinderen, voordat ze naar school gaan of we thuis aan schoolwerk beginnen.
Opruimen wat me afleidt
Zodra ik de kids met de fiets heb weggebracht, maak ik me klaar voor mijn werkdag. Dat houdt in dat ik mijn kantoor scan en opruim wat me afleidt. Kopjes verhuizen van het aanrecht naar de vaatwasser, losse papiertjes met aantekeningen van de dag ervoor ruim ik op en de volle prullenbak leeg ik nog even. En wel zo netjes als er (onverwachts) bezoek langskomt. ☺
Haalbare planning
Ik neem vanuit de keuken een kopje koffie, glas water en appeltje mee. Anders kan het gebeuren dat ik de hele ochtend vergeet iets te drinken. Dan klap ik mijn MacBook open en sluit ‘m aan op mijn beeldscherm en toetsenbord. Ik zet mijn voetbankje goed en noteer in To Do (super fijne Microsoft office app) wat ik absoluut niet mag vergeten die dag.
Een opgeruimd kantoor en dito bureau zorgen voor een opgeruimd en helder hoofd. Ik ben klaar voor mijn werkdag. Met overzicht, structuur en een haalbare planning werk ik het fijnst en ben ik het meest productief.
Mijn liefde voor organiseren
Dat geldt ook voor mijn klanten. Die werken ook het beste met overzicht, structuur en een haalbare planning. Alleen is dat niet hun sterkste kant. Want anders hadden ze mij niet nodig.
Mijn klanten vragen mijn ondersteuning, zodat ze wél elke dag die lege mailbox hebben, hun taken afkrijgen en zichtbaar zijn op social media. Onder andere. Want wat ik als assistent op afstand doe voor ondernemers is breed. Ik organiseer en regel bijvoorbeeld events, meetings of relatiegeschenken en ik structureer mailboxen, CRM-systemen en takenlijsten.
Mijn liefde voor organiseren, regelen en structureren is groot. Het is geweldig om daarmee ondernemers met liefde en talent voor juist een heel ander vakgebied te ondersteunen.
Als Virtual Assistent help ik ondernemers bij het organiseren van hun bedrijf. Ik pak taken op die blijven liggen, zodat zij hun tijd, energie en plezier gebruiken voor wat zij écht te doen hebben.
Nieuwsgierig? Bel gerust voor meer informatie, wie weet werken wij binnenkort samen!
Eveline Sint-Nieklaas – 06-45010744- www.vable.nl
Recente reacties